דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוויון עם פגיון 

מאת    [ 13/03/2008 ]

מילים במאמר: 1714   [ נצפה 3297 פעמים ]

יש בין אזרחי ישראל הערביים, קבוצה גדולה, שרוצים שוויון מלא ביד אחת - ומחזיקים פגיון לשימוש, ביד שניה.
יש ח"כים, מנהיגי ציבור ואנשי דת ערביים, שמסיתים, מדיחים, מטיפים נגד המדינה, הנהגתה, קיומה ובטחונה, ללא מענה מצד מוסדות המדינה.
מי שרוצה זכויות - חייב בחובות כלפי המדינה, ומי שרוצה שוויון - חייב להרוויח זאת במעש ובמלל. שרת הפנים של בריטניה אוסרת על ח"כ פייגלין (ליכוד) להיכנס לממלכה, ואילו אצלנו - שר הפנים והיועץ המשפטי לממשלה - שותקים ומגמגמים.

* מאת: עו"ד פכטר אברהם

המנהיגות הערבית טוענת מזה שנים, שהציבור שלהם מקופח בכל המגזרים הממשלתיים והחברתיים ובחלק גדול מטענותיהם יש ממש. יש רבים, שמנסים להתערות בחברה, במוסדותיה, בחיי הקהילה ובנטל החברתי כלכלי ולהיות אזרחים במדינת ישראל, תוך ידיעה והשלמה שמדובר במדינה בעלת יסודות וצביון של מדינה יהודית ציונית דמוקרטית. הם גם יודעים שהציבור היהודי לא יסכים לעולם להפיכת המדינה "למדינת כל אזרחיה" - כפי שחולמים חלק ממנהיגי היישוב הערבי.
אבל, ישנם רבים שלא מסכימים ולא משלימים עדיין עם קיומה של מדינת היהודים בארצה, רואים בהקמת המדינה ובניצחונה במלחמת השחרור את יום "הנכבה" והאבל שלהם, למרות נתוני הפתיח שהיו אז.
הם לא השלימו עם תכנית החלוקה, לא השלימו עם הקמת המדינה ולא משלימים עם קיומה ושגשוגה הכלכלי ועצמתה הביטחונית.
לכן אנו עדים להתפרצויות כנגד היישוב היהודי, כמו שהיה לפני מלחמת השחרור, חסימת כבישים, יידוי אבנים בצמתים מרכזיים ועורקי תחבורה, ושיתוף פעולה עם חמאס וחזבאללה. כאשר התמיכה והעזרה מתבצעת הן ע"י הלנה, הובלה, הצבעה על מקומות לביצוע פיגועים, ומידע עדכני למחבלים מתאבדים.
יותר מדי מקרים מצערים וקשים של שיתוף עם מבצעי פיגועים, בוצעו ע"י אזרחי ישראל מבין הציבור הערבי. לרבות המקרה האחרון של הרצח בישיבת הרב קוק בירושלים של ילדים ונוער בני 17-15 תוך לימוד תורה, (וראה גם אירועי יום האדמה, זורקי האבנים בכביש החוף, ובצומת זיכרון, רק בימים אלה).
ויש כאלה שאולי לא נותנים ידם לרצח או לעזרה ישירה לאויב, אך במעשיהם מעודדים קיצונים או בעלי אידיאולוגיות קיצוניות לבצע מעשים, תוך שהם תומכים בחמאס, וג'האד, חזבאללה, כפי שהיה במלחמת לבנון השניה ולפניה.
כשאנו רואים את ההפגנות באום אל פחם, את ההסתות של מנהיגי התנועה האיסלאמית, את הח"כים מייצגי הציבור הערבי בכנסת, מתרוצצים בארצות ערב, סוריה, לבנון ומדינות המפרץ, מסיתים מדיחים ומחזקים ידי שונאי ישראל, המסר של "השנאה" מחלחל לכל הציבור הערבי בישראל.
כאשר המדינה עושה צעדים כדי לקרב את הציבור הערבי, להטיב עימו לעזור לו חברתית ולשלבו בעשייה לטובת המגזר הערבי, כמו "שירות לאומי", המנהיגות רואה בכך תרגיל ציוני ביטחוני להרעיל את הנוער הערבי. כך לא מגיעים לשוויון וכך לא תורמים לחיי שיתוף ושילוב המגזר הערבי, בתוך החברה של מדינת ישראל.

שוויון בא עם זכויות וחובות, ואלה העקרונות:
מי שרוצה שוויון זכויות - לא יכול להטיף, להסית נגד המדינה, קיומה וביטחונה.
מי שרוצה שוויון - לא יכול להתנגד לאפשרות לתרום למדינה ולחברה שלו עצמו, ע"י שירות לאומי.
מי שרוצה שוויון - חייב לקבל את הנוסחה שמול שוויון יש זכויות וחובות, ומי שלא יכול להשלים עם כך ורוצה שוויון ללא חובות, יתכבד וייצא למדינה אחרת, כולל האפשרות להצטרף ליישות הפלסטינית או המדינה הפלסטינית לכשתקום בעזה וביהודה ושומרון או אחת מארצות ערב הרבות והשכנות.
מי שרוצה שוויון - לא יכול לצעוק בוז בזמן השמעת ההמנון הלאומי, בדקות הדומייה לזכר נרצחים תמימים, ביום הזיכרון לחללי צה"ל ומערכות ישראל, או לשמוח בפיגועים הרצחניים ונפילת קסאמים, או טילים, כמו במלחמת לבנון השניה.
מי שרוצה שוויון אזרחי מלא - בכל התחומים צריך להרוויח זאת ביושר ולהצדיק את הזכויות האלו, ומי שלא עומד בלחץ יכול לעזוב או לברוח נוסח ח"כ עזמי בשארה.
מי שרוצה שוויון - לא יכול לטעון שיום העצמאות שלנו הוא יום "הנכבה" והאבל שלהם.
מי שרוצה שוויון - היה צריך ללמוד מהעבר ומההיסטוריה שהחלה באי קבלת תכנית החלוקה והמשכה במלחמת השחרור ומלחמות ישראל עד כה.
מי שרוצה שוויון - לא יכול לנצל את הכלים הדמוקרטיים, חופש הדיבור והעיסוק, שמעניקה המדינה, להסית, להדיח, להשמיץ ולפגוע במוסדות המדינה ומנהיגיה, לא ברחוב ולא בכנסת ישראל, במסווה של פטריוטיות ערבית עילגת תוך הסתתרות מאחורי מטריית חסינות חברי הכנסת (לרבות, עשיית סרטים נוסח "ג'נין ג'נין" - כאשר משפחת בכרי מיוצרי הסרט - מורשעים בסיוע למחבלים מתאבדים).
מי שרוצה שוויון - צריך להבין שממשלת ישראל ומוסדותיה לא ישבו בחיבוק ידיים ויתנו לגורמים מתסיסים חופש פעולה, כפי שנעשה לצערי עד כה, ויגיבו בחומרה ובמהירות.
בחודש אוגוסט 2007 החליטה ממשלת ישראל על הקמת "מנהלת שירות אזרחי", שכוונתה לעודד שירות לאומי בישראל, גם בקרב המיעוט הערבי. השירות הזה שמקורו בהתנדבות (כיום יש כבר כ-700 איש), צריך ראשית: לשרת את המגזר הערבי, כלומר: התנדבות צעירים לבתי חולים, מתנ"סים, עבודה עם חבורות רחוב, לחימה בסמים, עזרה בלימודים, עזרה למיעוטי יכולת, מרפאות וכל תחום שיש בו צורך בעזרה ובמתנדבים למטרות קיומיות חיוביות.
השירות הלאומי - לא בא כדי לעקוף את שירות הביטחון, ממנו פטורים ערביי ישראל, בשל טעמי ביטחון, ניגודי אינטרסים, אי הרצון לפגוע במרקם החברתי, מוסרי שלהם, וכמובן לא להעמידם במצב מביך של לחימה בפלסטינים שמסביב לישראל. יחד עם זאת, לדרוש מהמדינה זכויות מלאות, שוויון בכל התחומים, מבלי לגלות רצון טוב והליכה לקראת השתלבות ושיפור מעמדה של החברה הערבית, אותה ואותה בעיקר ישרתו המתנדבים במסגרת השירות הלאומי - הוא בבחינת חוצפה, חוסר יושר פוליטי וחברתי ומעל לכל הרצון הפוליטי הצבוע והפסול, להנציח את המצב הקיים, להבליט את הניגודים, להעמיק את העוני והפשיעה, כדי להפיק ממנו רווח פוליטי מיידי ואולי גם לטווח ארוך.
ח"כ ג'מאל זחלקה (בל"ד) הצהיר לאחר הקמת המנהלת לשירות לאומי כי: "החברה הערבית תקיא מתוכה ותחשיב כמצורע כל מי שיתנדב לשירות הלאומי. מי התומכים הנוספים בח"כ זחלקה: השיך הלאומני ראד סלאח, מהתנועה האסלאמית, ומנהיגים נוספים מקרב העדה, הטוענים שהשירות הלאומי הוא צעד ראשון לחיסול הפיזי של הערבים, והוא למעשה בא במסווה של שירות ביטחון לאמור: שירות בצה"ל ובהנהגתו על כל השלילי שבו.
ואתה שואל את עצמך - היכן כאן ההיגיון?
האם נוער ישראלי יהודי חייב לשרת את המגזר הערבי לטובתו ולרווחתו, ואילו הנוער הערבי פטור מכך במצוות מנהיגיהם כאשר המנהיגות הערבית מצביעה ובצדק, על עליית הפשיעה, הסמים, האלימות, התחלואה במגזר הערבי, או פיגור בלימודים וברמת ההישגיות האם הם מצפים, שרק המדינה על מוסדותיה ואגפיה או מתנדביה במסגרת שירות לאומי יעשו את העבודה עבורם והם ישבו על הגדר וידרשו עוד ועוד תקציבים וכוח אדם, וידביקו תוויות של "מצורעים" או חריגים מחוץ למחנה, או בוגדים או "משת"פים" באלה מביניהם שירצו להתנדב לעזרתם, לך תבין היגיון שכזה?
ראש מפלגת תע"ל/רע"מ השיך אברהם מנצור טוען: "ישראל רוצה שנופשט מזהותנו ולהפוך אותנו לקבוצה ללא שאיפות". אתם הבנתם את זה? התנדבות למטרות אנושיות וחברתיות, מוסריות, יפגעו בזהותם הלאומית. על כך נשיב להם - אל בהלה, אין הכוונה לגייס אותם לצה"ל, או לשירות ביטחוני אחר, ההתנגדות שלהם נובעת מפחד של אובדן כוח פוליטי ומנהיגותי שהרי ככל שהקרע יקטן כך גם כוחם וסמכותם. ההנהגה ובמיוחד הקיצוניים שביניהם, רוצים להמשיך במהומות אוקטובר, בהן נהרגו 13 אזרחים ערביים, זה משרת את מטרותיהם וככל שיהיו יותר מהומות נוסח אוקטובר, כך טוב לדעתם למגזר הערבי, שכן זהו הדלק הפוליטי המחזיק אותם.
אותו קו מחשבה מעוות וציני מנחה גם את יתר המדינות ערב בהן נמצאים פליטים פלסטינאים. האם מישהו חשב למה, אחרי כל כך הרבה שנים, אין פתרון לבעיית הפליטים?
חלק נכבד מהתשובה נעוץ באידיאולוגיה שהחזקת מחנות פליטים בלי פתרון בתוך אותן ארצות, ירדן, סוריה, לבנון, מצרים ששלטה בעזה ובצפון סיני, הוא דלק וחומר נפץ מבחינה פוליטית, שנתן להשתמש בו נגד ישראל, להרעיל את נפשותיהם בתקוות שווא של זכות השיבה, או להעביר מדור לדור מפתחות ברזל חלודים של הבתים במדינת ישראל, שרובם כבר נמחקו והקיימים לא ישובו עוד.
אי לכך המסקנה המתבקשת - ששוויון ניתן למי שמוכן לתרום ולהשתלב ומראה ברצינות נאמנות למדינה, לחוקיה ומסגרתה.
לדעתי, בתנאים אלה ובאווירה זו, אותה מוליכים מנהיגיה, אין לתת שוויון מוחלט, לכן יש הרואים ובצדק בהחלטה של קק"ל לא למכור אדמה לערבים, כצעד לשמר את הזהות היהודית ציונית של המדינה. אם יש צורך ביהוד הגליל או הנגב כדי לשמר את הרוב היהודי - כן יהי.
כאשר גנדי ז"ל דיבר על טרנספר מרצון - קראו לו פשיסט, למרות שיש לכך אסמכתאות היסטוריות גם באיזור.
כאשר השר ליברמן מציע שינוי גבולות וצירוף גושים שבהם יש רוב ערבי מוחלט, כמו אום אל פחם, המשולש עוטף ירושלים, למדינה הפלסטינית, הם זועקים חמס ורואים בכך פשיזם ולאומנות קיצונית, למרות שזאת למעשה תורתם ואמונתם.
אבל חבל להם להפסיד את מנעמי החיים הדמוקרטיים ותנאי החיים במשטר דמוקרטי בישראל ולהחליף אותו בשלטון הפלסטיני הכוחני המושחת והאנטי דמוקרטי.
אם נעשה סקירה היסטורית קצרה ולא מחייבת, נראה שכבר בתקופה של טרום המדינה כאשר הוקמו מספר וועדות בינלאומיות, לקביעת גבולות וחלוקת המדינה, שהתכנית הידועה "כתכנית החלוקה", לפיה גבולות המדינה היהודית, אם הציבור הערבי בישראל ומדינות ערב היו מקבלות, היתה דומה לדוגמנית הסובלת מאנורקסיה עם קשר לא רצוף בין חלקי המדינה המיועדת ובשטח קטן וצר הרבה מגבולות שנת 1948. הציבור הערבי סירב לכל הצעה בינלאומית. בתקווה שעדיין לא פגה, שמקומם של היהודים לא כאן, ולכן עם הכרזת המדינה, פלשו מדינות ערב מכל הכיוונים כאשר מטרתם, השמדה - כיבוש, השתלטות ובעיקר חלוקת הארץ, כשכל מדינה כמו מצרים, סוריה, ירדן, יקבלו נתחים שיסופחו אליהם.
אותו קו מחשבה מנחה עדיין, לצערנו את המנהיגות של הציבור הערבי ועל כך הציבור הרחב משלם ועוד ישלם גם בעתיד.
המשוואה צריכה להיות פשוטה - זכויות מלאות ושוויון תמורת נאמנות למדינה, חוקיה ומסודותיה, תרומה לחברה והשתלבות במרקם החיים של מדינת ישראל. אם אין הציבור הערבי מוכן למלא את כל האלמנטים שבמשוואה - לא יכול להיות שוויון מלא.
ואפרופו באותו נושא. חוק טל (שהוארך לאחרונה ל-5 שנים נוספות), בא לפתור את סוגיית שירות הביטחון של תלמידי הישיבות והמגזר החרדי. חוק טל - בא בין היתר לאפשר בהדרגה למגזר הדתי שלא משרת מסיבות שונות ואחרות מאלה של המגזר הערבי, להשתלב בחברה היצרנית בין היתר ע"י שירות לאומי (ראה מאמרי "חוק טל - עוד 5 שנים", שם הנושא נדון בהרחבה).
כלומר: השירות הלאומי - בא לאפשר לציבורים שלא משרתים בצה"ל, מסיבות שונות, כמו בריאות, אידיאולוגיה, השתמטות, לתרום ולהשתלב בדרכים אחרות בחברה מודרנית, יצרנית, וחבל ששני המגזרים המדוברים לא מתלהבים מההצעה הנוחה וההזדמנות הגדולה שניתנת להם.
והערות לסיום:
1. תראו את האבסורד הבא: שרת הפנים של בריטניה, אסרה על כניסתו של ח"כ פייגלין (ליכוד) לממלכה הבריטית בנימוק כי: "פייגלין השתמש במעמדו הציבורי, כדי להפיץ עמדות שמסיתות אחרים לפעילות פלילית חמורה וגם מלבות שנאה שעלולה להוביל לאלימות בין קהילות בבריטניה (ידיעות - 11.3). ואילו בישראל, שר הפנים והיועץ המשפטי לממשלה, שותקים, מגמגמים ולא נוקטים בשום פעולה.
2. עד לפני זמן קצר ערבי ישראלי, אזרח ישראל - שהשתתף בפיגוע או ביצע פיגוע התאבדות, משפחתו היתה זכאית לתשלומים מביטוח לאומי בגין פעולות איבה, אבסורד מעין זה יכול להיות רק במדינת חלם היהודית.
3. לדוגמא: ליאנה פאהום - מהתאחדות הסטודנטים הערביים, אומרת בעיתון "ידיעות"
מ-13.3.08: "אני לא קונה בקניונים ישראליים, למה שאני אכניס להם כסף במקום לעם שלי, אני קונה בכפרים ובערים שלנו".
לפי עקרון זה, על היהודים לא לקנות בכפרים הערביים, לא לבקר שם, לא לתקן מכוניות, ללכת למסעדות וכו'. רעיון שכדי לחשוב עליו - אם זאת המסקנה וההצעה של הציבור הערבי האינטליגנטי.


הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב